کد خبر: 1215948
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
پزشکی قانونی علت مرگ دختربچه دو ساله را که به‌طرز مشکوکی جان‌باخته بود، مصرف متادون اعلام کرد. به دستور بازپرس، مادر و خاله طفل که در تحقیقات اولیه ادعای دروغین را مطرح کرده بودند، در بازداشت به‌سر می‌برند
غلامرضا مسکنی
 
جوان آنلاین: پزشکی قانونی علت مرگ دختربچه دو ساله را که به‌طرز مشکوکی جان‌باخته بود، مصرف متادون اعلام کرد. به دستور بازپرس، مادر و خاله طفل که در تحقیقات اولیه ادعای دروغین را مطرح کرده بودند، در بازداشت به‌سر می‌برند. 
صبح روز جمعه ۲۴ آذر‌ماه امسال مسئول بیمارستانی در حوالی پاسداران با اداره پلیس تماس گرفت و مرگ مشکوک دختر خردسالی را اعلام کرد. 
وقتی مأموران پلیس به بیمارستان رفتند، یکی از کارکنان بخش درمان گفت: «ساعتی قبل دو زن جوان، دختر دو ساله‌ای به نام آهو را برای درمان به بیمارستان آوردند. دختر خردسال جانی در بدن نداشت و تلاش تیم پزشکی هم برای نجات جانش نتیجه‌ای نداد. از نظر تیم پزشکی، مرگ آهو مشکوک است، به همین دلیل موضوع را به پلیس خبر دادیم.»
با اعلام خبر فوت مشکوک دختر دو ساله، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور قاضی محسن اختیاری، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی حادثه راهی بیمارستان شدند. 
تحقیقات مأموران پلیس نشان داد مادر دختر دو ساله، عصر روز پنج‌شنبه همراه دخترش از شهرستانی در اطراف تهران برای میهمانی به خانه خواهرش می‌آید و صبح امروز دختر دو ساله‌اش به طرز مشکوکی فوت می‌کند. 
 
 ادعای دروغین 
مأموران در نخستین گام از مادر آهو تحقیق کردند و او مدعی شد دخترش هنگام بازی با پسر پنج ساله خواهرش دچار حادثه شده و سرش آسیب دیده و فوت کرده است. وی در ادعایی گفت: «خانه ما در شهرستان دماوند است و هرچند وقت یک‌بار همراه دخترم برای دیدن خواهرم به تهران می‌آیم. عصر پنج‌شنبه هم به خانه خواهرم آمدیم و قرار بود چند روزی میهمان او باشیم. من و خواهرم با هم صحبت می‌کردیم و آهو هم همراه پسر پنج ساله خواهرم بازی می‌کرد. ساعتی بعد متوجه شدیم آهو با پسرخاله‌اش در عالم کودکی دعوا کرده‌اند. از آن‌ها خواستیم با هم آشتی کنند، اما لحظاتی بعد پسر خواهرم دخترم را هل داد و سر او به زمین برخورد کرد. آهو کمی گریه کرد و بعد هم آرام شد. من فکر کردم سرش آسیبی ندیده و زود خوب می‌شود. دخترم خوابید، اما صبح از خواب بیدار نشد و ما هم او را بلافاصله به بیمارستان رساندیم، اما پزشکان اعلام کردند دخترم فوت کرده است. من احتمال می‌دهم دخترم به خاطر همان حادثه ضربه مغزی شده است. البته ما شکایتی از خانواده خواهرم نداریم، چون حادثه از سوی دو کودک رخ داده است.»
در‌حالی‌که مادر دختر فوت شده مدعی بود فرزندش دچار مرگ مغزی شده است، تیم پزشکی هیچ آثار ضربه‌ای روی سر و بدن آهو پیدا نکردند و از آنجایی که مرگ دختر خردسال مشکوک به نظر می‌رسید، جسد وی به دستور بازپرس جنایی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ و انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل شد. 
 مرگ متادونی 
در‌حالی‌که پرونده مرگ دختربچه دو ساله همچنان روی میز بازپرس باز بود و تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، دو روز قبل پزشکی قانونی اعلام کرد آهو بر اثر مسمومیت دارویی با متادون فوت کرده و هیچ آثاری از ضربه به سر که در مرگ او دخالت داشته باشد، دیده نشده است. 
بدین ترتیب با اعلام نظریه پزشکی قانونی درباره علت اصلی مرگ دختر خردسال، قاضی محسن اختیاری دستور بازداشت مادر و خاله آهو را که مرگ او را به دروغ ضربه مغزی اعلام کرده بودند، صادر کرد. 
صبح دیروز دو متهم برای بازجویی به دادسرای امور جنایی منتقل شدند. 
خاله آهو گفت: «شوهرم معتاد به موادمخدر است و متادون مصرف می‌کند. روز حادثه، آهو و مادرش میهمان ما بودند، اما شوهرم در خانه نبود. آهو با پسرم بازی می‌کرد، ولی من متوجه نشدم چطور متادون خورد. وقتی حالش بد شد، فکر کردم افتاده و سرش آسیب دیده، اما خواهرم گفت متادون خورده است. ما او را به بیمارستان رساندیم، اما دیر شده بود و آهو فوت کرد.»
مادر آهو هم گفت: «من و خواهرم با هم رفت و آمد داریم. گاهی او برای دیدن ما به شهرستان دماوند می‌آید و گاهی هم من و دخترم در تهران میهمان خانه او می‌شویم. روز پنج‌شنبه به خانه خواهرم آمدم و تا نیمه‌شب با او سرگرم صحبت بودم. آهو هم با پسر خواهرم بازی می‌کرد. دخترم در حال بازی بود که دیدم شربت متادون شوهرخواهرم را از زیر بخاری برداشته و در حال خوردن است، به سرعت شیشه متادون را گرفتم و فکر کردم او خیلی نخورده است. آهو کمی گیج شد، اما فکر نمی‌کردیم مشکلی برایش پیش بیاد و باعث فوتش شود. چند ساعتی گذشت و حال دخترم بد شد و وقتی هم او را به بیمارستان رساندیم، فوت کرد. خیلی ترسیده بودیم، چون فکر کردیم اگر واقعیت را بگوییم پلیس ما را به اتهام مرگ دخترم بازداشت می‌کند، به همین دلیل من و خواهرم تصمیم گرفتیم به دروغ بگوییم آهو هنگام بازی با پسر پنج ساله خواهرم زمین خورده و سرش آسیب دیده است.»
همزمان با ادامه تحقیقات درباره مرگ آهو، مادر و خاله او نیز به اتهام قتل بازداشت شدند و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار